2013. május 9., csütörtök

Lachnellula occidentalis a prémes-csészegomba


 
Lachnellula occidentalis 2013.05.05.

Répáshután jártunk 2013. május 4-én.

Nemrégiben eső is eshetett e tájékon, emiatt végre-végre vizes erdei úton ballagtunk felfelé! Először egy nagyobb száraz ágon, majd egy kis letört gallyon pillantottam meg e kis sárga „szemeket”, kivételesen nem is kerestem őket. Ők szóltak, hé! - vegyél már észre minket!

Lachnellula occidentalis No.2.

Lachnellula occidentalis No. 3.
Régi vágyam volt a találkozás a "tükörtojás" (sárga közepű, fehér szélű) gombákkal , s végre eljött az alkalom. Úgy gondolom, hogy ezek az apró gombák csak úgy, mint a Calycina-k elsősorban a fán laknak. Ott „dolgoznak” a már száraz ágakon, s a vihar által letört ágakon, gallyakon kerülnek le a földre. Magam, mindig az avar alatt turkálva reméltem a találkozást, de most megbizonyosodhattam arról, hogy az avar felett vannak. Feltételezem, hogy eső hatására – a száraz időszakban becsukódott csészék kinyílnak, alkalmassá válnak újbóli, hosszabb időn át tartó spóraszórásra. 
Lachnellula occidentalis spórák a tömlőben



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése