2012. május 30., szerda

Az első sikerek :-)

Pithya cupressina 2012. 01.27-én

Pithya cupressina bekorhad tuajágon

2012. januárjában a Hárshegyen sétáltunk Dénessel. Amíg ő bement lélekmelegítőt inni a büfébe, addig én kinn a szabadban szívtam, (a friss levegőt) :-) A kisvasút   valószín hogy virginiai boróka (Junipeus virginiana) levágott ágakból, kis kupac hevert a földön. S mert jó ideje ott lehettek, a komposzthalom lebontását megkezdték az illetékesek, a gombák (is). Egy gallyat kihúztam az ágkupac aljáról, és nini!, apró narancssárga tömlősgombákat vettem észre rajtuk. Hazaérve azonnal beizzítottam a mikroszkópot. Nagy örömömre megláttam e pici gomba tömlőiben a "hatalmas" kerek spórákat. A svájci ascomycotás könyvemben szerencsére megtaláltam a kiinduló pontot. Aztán a további pontosítások, a szubsztrátum ismerete vittek el a végső megoldáshoz, így a Pithya cupressina gombával sikerült ismeretséget kötnöm.
A sétát L. Zoli gombásztársammal egy hét múlva megismételtük, s így neki is találtunk e nem éppen gyakori gombából fotózni való anyagot.
Éljen az első sikeres határozás!
Pithya cupressina kerek spórái a tömlőkben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése